TVÅ BOKFLUGOR I EN SMÄLL



Lars Gyllenstens bok - SJU VISE MÄSTARE OM KÄRLEK - tycker jag mycket om. Jag jobbade i en boklåda en gång för länge sedan. Då kom Lars Gyllensten och köpte en trave böcker. Han såg ödmjukt över bokhandelsdisken. Jag såg förvånat på den ödmjuke författaren och viskade:

- Jag har bestämt mig för att varje kund som talar böcker med mig ska köpa med sig din bok, den finns som en bok för alla, och jag har tänkt att den skulle kunna bli en bok för alla.

- Men ... åh ... det var mycket vänligt, sa författaren Lars Gyllensten, och tillade:
Tack!

Jag hade redan sålt 20 ex av boken sedan dagen innan. En man som köpt boken en dag innan kom åter in i boklådan och frågade:

- Var är hon... den där kvinnan som föreslog mig att jag skulle köpa Lars Gyllenstens Sju vise mästare om kärlek?

Jag stod där jag stod, vid mina ord, då mötte mannens uppsökande blick:

- Du, jag började läsa igår, mitt i prick, nu ska jag be att få köpa ytterligar 20 ex. Hela släkten ska få!


Anne-Marie,
som fann Göran Greiders fantastiskt inlägg om Tsunamikatastrofen i just denna bok. Jag samlar på mig - och har olika platser för olika ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback