PAUSPROGRAM

Vad har du på dig nu?
Kjol från garderoben, Kavaj från badrumsstreceket, strumpor från byrålådan, skor från skostället, blus från förr i tiden
Tar du tupplurar?
Absolut! Jag skulle nog vilja kalla det för hönslur!

Om du vore ett träd vilket skulle det vara?
ett äppelträd med vinterfrukt
Vad blir det till middag?

 - talking to me? middag?

Vad var det sista du köpte?
nybakade jättelimpor från gammalt bageri på vägen till skolan
Vad lyssnar du på just nu?
min kollega som suckar intill medan fingrarna ränner över tangenterna
Favoritväder?
höll på att skriva - det släppta vädret - men jag gillar höga himlar över alltsammans
Favoritresemål?
till den plats där mitt hjärta fortfarande slår ett extra slag
Nämn några saker du inte kan vara utan?
mitt förstånd, min fantasi, mitt uttryck
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
en framtidskula att blicka in i för några sekunder
Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Nja... Obama för någon liten minut sen absolut mig själv igen 
Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka?
Nordnorge och vid kanten för att se ut över havsvidderna
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
Det förtäljer inte historien!
Extrafråga: Favoritlukt?
kaffedoften från kaffebryggaren innan jag vaknat


Anne-Marie
som lånade från Jenny Morellis blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback