om - VÄGEN TILL SKRIFTLIGA OMDÖMEN




Hej A-M

Jag var på information om skriftliga omdömen och Skolverkets diagnostiska material i torsdags. Mycket av det du skriver i din bok Vägen till skriftliga omdömen passar direkt på det Skolverket vill att vi lärare skall fokusera på. I fredags hade jag möte med "bestämmarna" och de ville att jag skulle fråga dig om du kan tänka dig att komma och föreläsa om skriftliga omdömen och summativ/formativ bedömning för lärare år 6-9, en halvdag.


Har du möjlighet till det eller är du redan uppbokad?


Läser din hemsida och följer dina tankar när det gäller arbeta med språket. På något sätt smyger ditt sätt att tänka sig in i min undervisning utan att jag är medveten om det. Förra veckan kom jag på mig att prata om ord på det sätt som du beskriver utan att jag var medveten om det. Ingen oangenäm känsla alls. Eleverna verkar uppskatta det jag går igenom  och jag känner att de får mera utav det vi gör. Vad mycket man gör på rutin utan att tänka på det och som eleverna inte förstår.


Tack för att du sätter ord på så många tankar som väcker tankar hos mig!





Anne-Marie är jag! Och jag blir glad. Främst över överenstämmelsen med Skolverket och ännu mer då jag hör att eleverna får ut mer av undervisningen. HURRA! Det är så det ska vara. Gladare måndag för mig! Tikketakk du generösa som låter mig få ta del av ditt arbete och dina gensvarande tankar på det jag skriver och verkar för. Blommorna är till dig.


Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback