om undervisningen i mina klasser

Då jag föreläser så mycket om lärande, lärande förhållningssätt och förklarar lärarens yrke är det viktigt att det finns insyn i mitt klassrum. Min klasser - och denna klass - har haft besök från skolchefen, skolpolitiker både från riksdag som från kommun, press och journalister, itutvecklare, lärarkandidater, föräldrar, filmare, skolverket och utbildningsutvecklare, skolpsykologer och massor av lärare från när och fjärran. Jag vill att det ska vara så. Jag behöver feedback, vill själv utvecklas och framför allt värna om uppdraget och mina elever - samtidigt som jag vill sprida pedagogiska tankar som bottnar från en verklighet. Klassrummet!

Det värmer extra att få detta mail:

Tack för igår! Jag skulle kunna vara i din klass på heltid för att bara njuta av arbetet i klassrummet. Dessutom känns det oerhört stimulerande att prata pedagogik och undervisning med dig. Jag hoppas på fler tillfällen. Lova mig att hälsa till alla dina elever och tacka för att jag fick träffa dom igår. Med din hjälp kommer dom säkert att klara sig bra här i livet!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback