NYTÄNKANDE
Jag tycker man ska se framtiden i undervisningen snarare än dåtiden.
Jag parafraserar utifrån Vygotskijs tankar om att se framtiden i barns utveckling snarare än dåtiden. Jag är en aning trött på mer av samma, jag vill ha mindre av samma, less of the same, more of the coming things... så ungefär. Jag tror att eleverna kan utvecklas om läraren samspelar med undervisning, framtidstänkande och perspektivet barnets utveckling nu och så vidare. Det mesta handlar om att vi gör det vi gjort, vi reparerar det som blev fel, rättar till det som vi ser som brist och framtiden springer omkring för sig själv.
Anne-Marie
Jag parafraserar utifrån Vygotskijs tankar om att se framtiden i barns utveckling snarare än dåtiden. Jag är en aning trött på mer av samma, jag vill ha mindre av samma, less of the same, more of the coming things... så ungefär. Jag tror att eleverna kan utvecklas om läraren samspelar med undervisning, framtidstänkande och perspektivet barnets utveckling nu och så vidare. Det mesta handlar om att vi gör det vi gjort, vi reparerar det som blev fel, rättar till det som vi ser som brist och framtiden springer omkring för sig själv.
Anne-Marie
Kommentarer
Trackback