I BACKSPEGELN



För att föreviga detta fotografi lämnade jag en bil. Jag älskar spegeln och jag älskar motiven som syns i dem. I backspegeln syns inte det eller dem jag lämnade bakom mig, för jag hade det och dem bakom mig då jag fotograferade, för att en stund och några kameraknäpp senare, slå följe med dem ett stycke in i framtiden. I motivet syns inga levande spår av några människor trots att fotografiet för mig innehåller just människor. Fotografiet må vara stumt och tyst men jag hör röster, jag ser en fortsättning, jag hör en tids historia, jag känner dofter och anar en hand som väntar på att hålla min, för att värma min hand i sin.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Sara

vilken bra blogg du har! Verkligen intressant och unik! Tycker om dina foton också. Är bara 15 år men det låter härligt att läsa ur din synvinkel, förstå mig rätt. Du har gjort en massa saker som jag velat göra, resa utomlands, vara modeller, ha fina gamla fotografier, hamna ingenstans då menar jag när du skrev om skottland tåget, ha en systemkamera, du verkar ha en fin familj också. Bra blogg! :)

2009-04-18 @ 20:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback