EXTRA SNUTT FRÅN UR
I love språk: Läsförståelse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anne-Marie Körling visar tillsammans med eleven Julia hur hon brukar jobba med läsförståelse i klassrummet. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ha en trevlig kväll :)
Tack! Vad tydligt det blev! Du lämnar ingen elev åt sitt öde. Jag förstaspråks- andraspråksgäldjer mig.
Hej!
Intressant. Spännande. Lärorikt.
Du lär bra!
Jag vill börja redan på tisdag efter påsk!
Så bra att du lät henne tänka själv.Tänkvärt för mig som ofta är för snabb att förklara själv..!
Jag låter alltid eleverna tänka själv. Jag ger aldrig svar - jag frågar om jag får ge förslag - eleven är den lärande - jag är den som möjliggör - genom att tillåta eleven formulera och tänka själv -jag är där och överger inte eleven då eleven prövar sig fram. A-M
Åh jag önskar att du hade varit min lärare. Det är så här det ska gå till. xj
Thord och Jos, jag skriver in er i närvarolistan... vilket ord egentligen - men absolut - ni är där - upprop tisdag, förtjust fnitter. A-M
Hej!
Ja tänk...
om det gick att börja om... helst med bibehållen mognads och insiktsnivå.
Det vill jag.
Bli elva år igen.
Tack för den här annandagstanken.
Jag gillar den.
jos och jag börjar om.
Ja, tänk...