DU ÄR DET FINASTE JAG VET



Det finns inga skyddsvästar mot ord som vill åt hjärtat. Det finns inga flytvästar skapta för att hålla en människa ovanför ordhavets mörkerord. Man sjunker ned. Drunknar i de där orden som vill skapa oreda innanför det tunna skal man har av gränser inför och mot omvärlden.

Jag vaknar med orden - Du är det finaste jag vet - och jag nynnar sången för mig själv. Så ska det låta i min värld. Så ska man känna sig i mina rum. Så vill jag att världen tar emot mig. Så vill jag ta emot världen.

Godmorgon från mitt frukostbord.
Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Jesús J.

Vackra, generösa, ...poetiska ord. Stort!

Det är sâ givande att läsa din blogg med sâ passande foto. Viktigt med bilder.

Tack och ha en goddag, ...idag ocksâ.

2009-04-11 @ 14:48:56
Postat av: Anonym

Jesus, Hi hi hi, du förstår mig som jag vill bli förstådd. Vackra läsare!

Anne-Marie

2009-04-11 @ 14:52:45
Postat av: IT-mamman

Jag stämmer in i sången med min ännu inte så vakna stämma. Lite trevande och inte helt klar, men efter att ha harklat mig låter det bättre. Hör du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback