BESÖKARE IDAG

Vi har lärare på besök i mitt klassrum. Hela dagen sitter de som tysta möss och lyssnar in, betraktar och ser, deltar men ohörda - för att inte störa undervisningen. Mina elever är väldigt arbetssamma. Vid utvärdering av undervisningen så är det på eleverna lärarna naturligtvis fokuserar:

* eleverna kan koncentrera sig oändligt länge på sina uppgifter
* samtliga elever samtalar vid samlingarna
* alla elever är läsare och läser mycket omfattande litteratur
* engelskan är muntlig och eleverna vågar mycket
* den engelska läsförståelsen stor och texterna eleverna läser innehåller utmaningar
* samlingarna går snabbt, inom några minuter är lektionen igång
* elever som kommer försent visar stor respekt för att lektionen har satt igång
* eleverna "tjatar" om att få läsa...
* det är så lungt i klassrummet trots att alla småpratar och diskuterar

Jag är stolt över mina elever, och trots min febernedsättande medicin idag, blossar mina kinder en aning röda av stolthet. Det har jag rätt till. Känslan av att vara stolt.

Besöken lämnar klassrummet men kommer genast tillbaka;
- Kom Anne-Marie, är inte det där din elev?
I gungan ute på skolgården sitter en kille från klassen.
HAN LÄSER SIN BOK!
Jag stör genom att knacka på fönstret!
Kunde inte låta bli att kasta ut en slängpuss!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback