ATT UTMANA SIN UNDERVISNING



utvärdering årskurs fyra





Idag gjorde jag en väldig utmaning. Jag utmanade mig själv att undervisa kring något som jag själv ville pröva. Jag ville se om jag klarade av att skapa förståelse för något riktigt svårt. Jag fick jobba ordentligt för att eleverna skulle förstå. De trevade i sina försök... men plötsligt kom förståelsen ... och då blev det lärande aktivitet och väldig fart. Många blev förvånande över att de kunde. Jag blev förvånad över att jag kunde översätta det hela till begriplighet. Vi räknade ett matematiktal för årskurs nio. Det berättade jag inte förrän efteråt. Jag publicerar elevgensvaren i morgon. Jag ska bara hämta andan. Tänk att jag kunde... tänker jag om mitt försök. Det är roligt att undervisa tänker jag nästan jämt.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback