SMS-meningar




Inkomna SMS under helgen...

SMS 1  - Gillade din artikel i Lärarnas tidning...växte själv upp med betyg... / /
SMS 2 - Får jag ringa dig?
SMS 3 - Orkar du mötas idag?
SMS 4 - Menar du stora grindar?
SMS 5 - NP... Ha det! Kram
SMS 6 - Tack snälla du. Det var jätteroligt... / /
SMS 7 - Är du där igen?
SMS 8 - Vill du gå imorgon?
SMS 9 - Om du har vaknat så tar jag gärna tekoppen med mig upp i hissen.../ /
SMS 10 - Ska bara stänga igen Lars Norén. Svårt.

 Men om man läser en av texterna så undrar man vad som förekommit svaret - menar du stora grindar?

Vilket genast får mig att fundera över vad det var för något jag skrev till den jag skrev. Kanske skrev jag - Köp något stort, gärna grindar! Det är lite spännande att leka med svaren här. Det här är för övrigt en undervisningstanke jag har. Fundera över svar och frågor, skriv en liten berättelse... och vips... nja... snarare... tänk, tänk... så har eleverna gjort det.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: johanna

haha, det här var jättefint. Det finns något så absurt i de här utklippta samtalen som reser sig och blir något annat sedan de lämnats.

Postat av: Vicktoria

Åh, min tekopp...

2008-09-07 @ 23:56:47
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback