MINIUNDERSÖKNING FRAMTIDEN





Min lilla fyra och jag hade några funderingar ihop.
Det kom sig av att några absolut ville lära sig göra hemsidor i skolan.
De ville ha det som ett ämne.

Så ett framtida ämne på schemat skulle kunna vara - Hemsidor

Då frågade jag runt i klassen, en slags miniundersökning:
Hur många tror att ni kommer att arbeta med datorer i framtiden? Det trodde 19 av 28.
Hur många tror att ni kommer att göra hemsidor i framtiden? Det trodde 20 av 28.
Hur många tror att ni behöver kunna engelska för era framtida arbeten? Det trodde alla i klassen.

Jag tror att det ligger någonting i detta som eleverna uttrycker.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Jabadabadooo! Vad roligt att de vill så mycket! Kika in på www.freewebs.com för att göra lätt-som-en-plätt-hemsidor. Eller gör en blogg till en hemsida. Hälsa dina fyror att de är på G!

2008-09-04 @ 20:16:14
URL: http://www.itmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback