DEN TALANDE TEXTEN



Hi hi. Jag älskar den här bilden. Och jag tror att teknik och samtal är svåra saker.

Jag vet bara ett - det är att jag tror mig sända iväg meddelanden som tas emot på samma sätt som jag sänder iväg dem. Jag talar mina meddelanden, mina blogginlägg, mina texter. Ibland då jag skriver på min arbetsplats så frågar mina kollegor

- Vem pratar du med? undrar någon...
varpå jag förvånat tittar upp...
- Jag skriver! Jag talar in med skrivande...
- Så fint det låter, säger någon snäll intill.
- Hmmmm, ja, kanske det, svarar jag och fortsätter mitt samtalstextande...

Det är så det är. Jag talar med en öm röst oftast, en varm röst men den hörs aldrig i det tonläge som läsaren får det. Läsaren hör inte rösten. Läsaren har bara sin resonsbotten. Så ni som läser här, jag har talat in texten. Det vet inte ni. Det hör bara jag.

Jag har huvudvärk idag. Jag tror en del av den beror på bristande kommunikation. Och viljan att nå fram. Nu är huvudet fullt av samtal. Och det ställer till det oändligt. Men jag har så nära till skratt.

Jag skrattar åt bilden. Den är underbar. Mitt skratt det hör ni inte heller.


Anne-Marie

Jag hänvisar till den blogg som ligger mig väldigt nära vars bilder, illustrationer och fotografier alltid är väl utvalda.
http://hypergrafi.blogspot.com/2008/09/telefonautomat.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback