UT-SEENDE

Utseende och ut-seende är två olika ord.
Utseende handlar om hur man ser ut...när någon tittar på en.
Ut-seende handlar om hur man ser ut... då man ser ut på någonting.
Mitt utseende har jag inga synpunkter på - det är det andra som har. Men som de flesta så odlar jag min fåfänga så länge jag får och kan. Det började jag göra då jag blev femtio. Jag putsar fasaden skulle man kunna säga. Som de flesta med andra ord. Vi lever i en tid där vi tittar mer på hur vi ser ut än hur vi tar oss ut. Jag vill gärna ta mig ut. 

Men rynkborttagaren som jag fann här ... där går gränsen. Jag tänker heller inte följa gymnastiken i videon. Jag tänker fortsätta att vara den jag är.
http://hypergrafi.blogspot.com/2008/10/i-djupa-veck.html

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Fia

Det är en hysterisk jakt på skavanker och ålderstecken i samhället. Alldeles för många strävar efter ett fullständigt slätt yttre, men det blir ju så trist och intetsägande, så avskalat från karaktär. Det ser nästan obehagligt ut med fixade utseenden som inte stämmer med personens ålder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback