SKOLSVERIGE - rundabordssamtal



Kvällsmöte hos mig - lärare från andra delar av skolsverige - vi samtalar om lärandet, IT-möjligheterna och mitt ryggskott försvinner ned i benen, ut i tårna... jag har roligt. När kvällsittningen är över så tycker jag att min rygg gör mindre ont. Som om ryggskottet vore borta. Det är en aning rikt att ha kollegor runt om i hela Sverige. Jag tänker allt oftare att det är mycket svårt att tala skola som en nationell gemensam. Den är snarare väldigt lokal. Men vi talar om lärandet i klassrummet - då har vi läroplanen gemensamt. Det är nog tur det? Men när vi diskuterar den märker vi att vi har så olika tankar kring den och ser hur olika det har blivit på olika platser... Ja, skolan fick sin läroplan 1994, kommunen fick ansvaret för skolan - allt blev nytt - och allt blev väldigt nytt... så nytt att det fortfarande är nytt...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej och tack för en mycket trevlig kväll! Dina inspirerande tankar om skolan gör att jag kommer att hänga på din blogg ofta.

2008-10-29 @ 10:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback