SKOLBIBLIOTEKENS FRAMTID
Åh,
Åh,
Puh!
Äntligen.
Det ser ut som om skolbiblioteken ska få slippa kämpa med ATT-frågan och OM-frågan.
Att få finnas och om att få finnas över huvudtaget.
Det viskades om ett skydd av denna verksamhet.
Så nu kan skolbiblioteken börja tala innehåll igen.
VAD-frågorna kan börja utveckla verksamheten och för VEM-frågorna kan göras till levande svar.
Det är viktigt. Det är roligt. Det är som det ska vara.
Jag går igenom mitt skolbibliotek varje dag.
Den aktiviteten jag ser där är av helt annat slag än i den övriga skolan - och min bibliotikarie är värd all uppmärksamhet. För där är alla aktiva. Och där talas det läsning. För min bibliotikarie hon är av den där modellande sorten. Hon sitter och läser... och bakom datorn och utlåningen där sitter eleverna. Ja, dom sitter - eller ligger - lite överallt. De läser!
Framtidsvision - lärande rum - Beckmans elever 2008.
Anne-Marie
Kommentarer
Trackback