I LENNART HELLSINGS ORDSPÅR



Jag går lite i Lennart Hellsings fotspår, nej jag menar, jag går i Lennart Hellsings ordspår. Bara lite grann. Absolut inte mycket. Nästan inte alls. Men jag träffar honom ibland och krakelspektakelpratar. En gång frågade jag om jag fick gå i hans fotspår. Det var den gång jag gick igenom ALLT vad Lennart Hellsing skrivit. För om man tittar på mängden av det Lennart Hellsing skrivit så inser man att det är oändligt mycket. Jag har skrivit väldigt lite. Någon bok, lite krönikor, ett och annat ord på någon annan plats. Här har Mattias på Piratförlaget fotograferat oss. Då har Lennart Hellsing och jag busat en aning på bokmässan i Göteborg. Vi gick omkring och besökte förlag och slog oss ned mitt i mingelplatser till vilka vi inte var inbjudna. Där tog vi ett glas av något slag och fortsatte diskussionen om något värdsligt av något annat slag Då man är i samtal med denna författare så skrattar man väldigt, väldigt ofta.

Anne-Marie,
som en gång gjorde en liten film med Lennart Hellsing. Den handlar om läsning. Bonnier Utbildning har den; Video för pedagogiska samtal.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lennart Hellsing finns nu även som seriefigur, i form av vampyrdödaren Lennart van Hellsing i senaste numret av Kapten Stofil. Riktigt kul och

smart faktiskt. Jag läser Kapten Stofil med stor behållning, inte minst för dess smalkulturartiklar i slutet. Martin Kristenson skriver de flesta av

dessa artiklar (jag gav ut en bok tillsammans med honom och Fredrik af Trampe förra året som hette "Sveriges sämsta skivomslag").



David Nessle som tecknat serien har en mycket läsvärd blogg på

davidnessle.wordpress.com

Bästa hälsningar,

Mattias

2008-10-02 @ 20:35:15
Postat av: anna

fin blogg!

2009-09-08 @ 20:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback