NYFIKEN



Jag är med mina bröder i en djurpark. Av min hållning att döma är jag otroligt nyfiken, ramlar jag nästan in hos djuren . Mina äldre syskon är lagom nyfikna. Min minsta bror han gör nog som vi andra gör. Vad vi tittar på förtäljer inte fotografiet. Men vi är i Spanien. En reklamfamilj för familjeresor. Packat och klart. Året är nittonhundrasextiotre...charterplanen var att få svenska barnfamiljer att resa i samlad trupp mot Spaniens solkust. Vår resa var betald. Vi stod som modellfamilj. Jag minns att man fick karameller på flygplanet. Jag minns också att vi fick köpa varsin cocacola varje dag. Jag minns att jag fick chokladglass i glas som kunde ätas under ett parasoll. Jag minns att jag köpte en leksaksget... och att jag ville ha ett litet kors för att alla spanjorer bar ett kors runt halsen. Jag såg detaljerna redan då. De små detaljerna. Det stora förstod jag mig inte så mycket på. Det var för stort.
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback