LÅGTRYCK och stormvarning



Det är underbart att gå över vatten, Jag gillar broar - men mest broar som byggs mellan människor. Alltså att det är möjligt att överbrygga saker och brobygga för framtiden. Då jag går här blåser det och jag vet att väderleksrapportören varnat för storm och lågtryck. Jag ser några förälskade gå framför mig. De kurar liksom ihop intill varandra som om de tyckte storm och kyla är det absolut bästa vädret. Man riktigt får gå ihop då.
- Faen vilken snålblåst! tänker jag och kryper in i min alldeles för stora blåa dunjacka. Jag ser ut som ett blått ägg som är ute och går. Några smala ben i jackans nederkant avslöjar att jag skyndar mig fram. Är det kallt så är det kallt.


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback