I LOVE SPRÅK - UR

- Vill du vara med? Vill du vara med?
- Ja det vill jag gärna!
- Vill du vara med? Vill du vara med?
- Ja det vill jag gärna.

Det är mitt svar till UR om min medverkan i UR-serien I LOVE SPRÅK. Jag blev så glad så jag började sjunga den urgamla melodin - Vart ska du gå min lilla flicka... jo jag ska gå och hämta dricka..åt vem då du lilla tärna... åt vår get som heter stjärna... får jag följa med...får jag följa med... ja det får du gärna... trallallalllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Så ungefär svarade jag UR!

Anne-Marie,
ni får se programmet i början av januari. Det är roligt att vara glad tänker jag också. Jag är glad.

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

=) Härligt!

Postat av: thord wiman

Härligt två!

I love språk - to!

2008-11-14 @ 20:02:59
Postat av: Anonym

Grattis till inbjudan och njut av din gladhet ... Jag leker med orden - språkur eller urspråk ... det är verkligen två helt olika saker. Jag ser orden i bilder. Språkuret ser jag som ett slags gökur där göken kommer fram och "spottar" ut olika språk och ord. Urspråket ser jag som en regnskog där jag kan höra ett urspråk långt därinne, bland träd, lianer, blad och djurläten, lite magiskt och hemligt. Haha det här var ju riktigt roligt.

2008-11-15 @ 16:31:31
Postat av: Marie

Grattis till inbjudan och njut av din gladhet ... Jag leker med orden - språkur eller urspråk ... det är verkligen två helt olika saker. Jag ser orden i bilder. Språkuret ser jag som ett slags gökur där göken kommer fram och "spottar" ut olika språk och ord. Urspråket ser jag som en regnskog där jag kan höra ett urspråk långt därinne, bland träd, lianer, blad och djurläten, lite magiskt och hemligt. Haha det här var ju riktigt roligt.

2008-11-15 @ 16:32:14
URL: http://www.opedagogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback