ÅR 4: OM PRESIDENTVALET I U.S.A


Elever i klass fyra skriver lite om valet i USA

Barack Obama:




Fördelar:
är yngre än Macin,han HATAR krig,han käns snällare än McCain,han är brunhyad och det passar bättre på än president,han är roligare än McCain och Obama vinner enligt oddsen.
Nackdelar med Barack Obama:
Rasister kanske inte tycker om honom för att han är brunhyad
Märkvärdigt med Barack Obama:
Han kan bli världens första bruna president!

OCH OBAMA LEDER!


John McCain:
Fördelar: Han har left längre så att han vet mer mer om världen och han är vit så vissa kanske bara röstar på McCain bara för att han är vit och inte brun.
Nackdelar:
McCain gillar krig så han vill ha kvar U.S.A:s krigare som är i Irak och Iran,han är gammal så man kanske tycker att han är för gammal för att vara president och McCain ligger under!
Märkvärdigt med McCain:
han kan bli världens gamlaste president om han blir president!


Just nu står det 51.6 till Obama och 44.3 till McCain


Jag som har skrivit det här går i klass 4c.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej eleven i klass 4C!

Bra sammanfattning av de båda kandidaterna, tycker jag. Och vad smart av dig att göra en jämförelse, för då är det ju mycket lättare att ta ställning.



Just för att Obama HATAR krig är en av anledningarna till att han även är min favorit. Jag hatar också krig och därför hoppas jag att Obama kommer att vinna valet. Det vore kul med en brun president, men visst är det väl konstigt att hudfärgen har fått så stor uppmärksamhet. Vad har färgen för betydelse egentligen? Är det inte viktigare att presidenten är bra på det han eller hon ska göra? Alltså styra USA.



Hälsningar från Camilla

2008-11-04 @ 13:41:13
Postat av: Oskar

Tack för komentaren Camilla är du den Camilla jag tror?

2008-11-04 @ 19:45:43
Postat av: Anonym

Oskar - jag tror inte det är den du tror, du har en annan läsare... Anne-Marie

Men det är många som kommenterat ditt inlägg här - du har lagt upp det så bra tycker de som pratat med mig. Och tänk... du gjorde hela inlägget själv - med lite hjälp av en samtalspartner.. och det var inte din fröken. Hon var mest nyfiken. Anne-Marie

2008-11-04 @ 19:49:21
Postat av: Camilla

Hej Oskar!

Nu är det klart. Obama vann. Jag tycker att det känns bra och det ska bli spännande att följa Obama i framtiden. Vad tycker du? Tror du att Obama kommer att bli en bra president?



Hälsningar Camilla (som nog inte är den du tror)

2008-11-05 @ 10:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback