Fattar nada?
Då min dotter gick i skolan oroade man sig storligen för hennes pennfattning. Hon höll pennan ungefär så illa som jag håller i kameran. Det var många samtal om hennes pennfattning. Men tankarna bakom pennfattningen ... de lös igenom som om vore det av rent trots. Hon skrev alltid mycket och spännande. Fast hon fattade pennan fel. Ja, så vad är fel egentligen?
som undrar varför vi är så noga med handslaget och inte med uttrycket?
Jag är så fascinerad av dessa lärare som bygger sin yrkesroll på den här typen av kompetens. Att vara experten som vet vad som krävs för ett framgångsrikt liv.
Själv glömmer jag inte samtalet från den ambitiösa gymnastikläraren som ringde hem och med allvarlig röst deklamerade att sonen inte vill göra baklängeskullerbyttor...
Min spontana och mycket beskyddande föräldrareaktion var nog att det skulle hon ta sk-ta i!
Så - fortsätt att ta suddiga bilder!
Hi hi hi hi - Mats - jag visste det! Jag visste det! Så klart att du skulle värna rätten om att fatta det som fattas ska. Anne-Marie
Vad är fel egentligen? Ja ... det är en klurig fråga att svara på. Lika klurig som att svara på: Vad är normalt? Jag har också en Nikon men aldrig tänkt på hur jag håller den ... jo, just nu håller jag den bara kär - den är ny och jag är ny med den - vi håller ihop ...
Oj -pennfattning! Vad var felet med min dotters pennfattning - jo, mest att den satt i vänsterhand! Va!! på 80-talet! Föräldrarna blev kallade till skolan och specialläraren! Som tur var!! var pappan vänsterhänt - och vi hade båda läst Trankell och annat också -och på dagis hade det inte varit något problem!! Så vi ville inte ha varken det ena eller det andra -inte ens "pennhållare" för att KORRIGERA vänsterhändsfattningen -"vadå -nu när vi inte har bläck som kan suddas ut är det väl inga probelm??"
MEN min man hade ett krav -dvs EN sak skiljer vänsterhänta o högerhänta i skolan - Ujuj bättre med särskilda HYVELBÄNKAR!! Och virkning är också ett problem!
Haha, i remember, jag höll pennan som en sann hantverkare! För övrigt har jag helt upphört att tro på rätt och fel.