SAMTALET

Det har slagit mig att min ide om det ideala samtalet har blivit drömmen om att ligga på en annan människas arm, och nästan inslumrande samtala med blicken i taket eller mot den anonyma punkten mellan bröstkorgen och armhålan. Att kunna tala utan att behöva betrakta varandra. I halvdvalans förlåtande genomskinlighet. De blå ljuset om kvällarna. Och det dämpade korniga diset i nedsläckta rum.

skriver J i

http://hypergrafi.blogspot.com/2008/05/det-ideala-samtalet-fem-nyanser.html

Jag tycker om armen, samtalet, himmelsmörkret, närheten.
Vackra ord. Omslutande.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: jos

tack kära du

2008-05-13 @ 06:57:27
Postat av: Erik Ohlson. Scengymnasiet

Tack Anne-Marie för igår! Det där du sa om fotograferandet fick igång något hos mig. Jag som älskar foto och fotade mycket när jag gick i skolan. Jag tar bilder nu också men har inte hittat någonstans att ha dom, samla dom, använda dom. Tills nu...

Ivrig nu och sprängfylld av idéer.

På återhörande. Varma hälsningar,

Erik.

2008-05-13 @ 10:49:15
Postat av: Leif Andersson

Egentligen ingen kommentar utan en fråga: KAn man få komma på studiebesök till din skola, vi är några 4-6 lärare som gärna vill få nya intryck, spec i svenska.

Hälsningar Leif Andersson örebro

2008-05-13 @ 16:49:00
Postat av: Annemarie

Hej Erik,

Det glädjer mig om jag fått igång ditt intresse igen. Låt mig få veta när du har en blogg så ska jag besöka den.

Leif - Du får gärna komma på besök.

Jos - all kärlek.

Anne-Marie

2008-05-14 @ 06:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback