SÖNDAGSTIDNINGARNA

image2456

Bästa morgon.
Svart kaffe och tidningar.
Att läsa tidningen är att bestämma över sin läsning.
För mig handlar det om en stor kopp svart kaffe. Sedan går jag till handlingarna.
Förlåt jag menar tidningarna! Så här kan det se ut;

Väljer-själv-läsning. Bläddrar-förbi-läsning, stannar-upp-och-undrar-läsning, kommenterar-läsning, bläddrar-förbi-läsning, berättar-högt-läsning.

Jag gillar den där läsningen då man är två som slåss om tidningarna. Jag gillar den där läsningen när man kommenterar saker högt ur tidningarna. Jag gillar den där stunden då tidningarna läggs åt sidan och man börjar tala om något som tidningarna initierat.

Anne-Marie
som undrar - hur läser du morgontidningen?

Kommentarer
Postat av: Agneta

Precis så går det till vid vårt frukostbord på helgerna, bortsett från kaffet. En av de viktigaste stunderna på dagen!

2008-05-05 @ 17:48:36
Postat av: Mats

Jag läser nog ganska glupskt. Letar efter de mättande bitarna och försöker undvika sånt som jag vet gör mig på dåligt humör.

Vardagsläsandet mer pliktskyldigt - men helgläsandet helt luststyrt.

Lokala tidningen läser jag lite skräckblandat och hoppas att inga katastrofer drabbat närmiljön - Svenska dagbladet mer förundrat över att de lyckas skapa en så varierad produkt.

Men det är ett gift och jag är skräckslagen inför att nästa generation
tror att det går att klara sig utan en riktig tidning. De vet inte vad de missar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback