SMS-kontakten



Jag älskade meddelanden. Sparar dem. De där små lapparna. Hur sparar man på SMS?

Det plingar till i min telefon.
Nu lämnar vi Frankrike i soluppgång.

Det plingar till i min telefon.
Ring mig. Viktiga saker på gång.

Det plingar till i min telefon.
Frågesport på gång. Hjälp! Vart ligger...?

Det plingar till i min telefon.
Då marathonlöparna springer förbi xxx bjuder jag på kylda drycker för den som vill titta på. Kom!

Det plingar till i min telefon.

Hej, Jag är alltid nervös när det är prov i skolan. Det är jobbigt!


SMS-kontakten är fin.
Jag tycker om omsorgen de resande visar mig då de reser från och till. Jag vill veta och jag tänker om och på.
Jag tycker om elevernas funderingar i de sms de sänder mig. Jag tycker om att någon vill berätta något viktigt. Och Maratonloppet i runt Stockholm kräver viss svalka för åskådarna.
SMS. Små korta meddelanden. Jag sänder små svar. Mest Javisst. Kommer. Tänker på Er.
Så ungefär. Men frågesportens förtvivlande fråga var xxx ligger skapar inga svar i mig. Lärare är inte uppslagsböcker. Jag svarar kort
- Har ingen aning!

Anne-Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback