SAMTALEN I MATSALEN

Idag vid lunchen hade jag ett härligt samtal med några små ungar...

- Jag är...
- Och jag är...
- Min familj är...
- Jag har...
- I mitt blod rinner...

Alla berättade om sina bakgrunder. Födda i Sverige rann mångfaldens blod i deras ådrorna. Stolta över sina ursprung. Och jag tänker... i mitt blod måste man gå långt tillbaka för att finna ett annat land... men svenska landskap har jag ärvt... Halland och Skåne...

Goa ungar!
Generösa inställningar!
Det går att ärva omvänt. Från barn till vuxen.
Man kan ärva inställningar!
Det otvungna!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Så skönt att de kan känna stolthet och lycka över sitt ursprung. En del av mig härstammar från Åland och Finland. När min mormor föddes var Åland ryskt, jag undrar hur det blir. Dessutom finns det sörmläning och dalkulla i mig. Så kan det bli.

2008-03-14 @ 15:23:26
Postat av: Anonym

Kersti,
vårda din historia... vem vet vad den har att säga. Min historia skorrrrrrrrar ibland. Det tycker jag om.
Anne-Marie

2008-03-14 @ 15:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback