DÅTIDSINNOVATION
Läraryrket kom att förändras drastiskt med den nya tekniken.
Detta diskuterades och debatterades en gång i tiden.
Detta märkliga att läraren inte längre behövde vända eleverna ryggen.
De kunde lägga på en slags plastfilm på den nya och mycket märkliga over-head-apparaten.
Denna apparat måste också sättas på hjul, den behövde göras rörlig, då den kostade så mycket pengar att lärare måste dela tekniken med resten av skolans kollegier. En overhead per skola.
Hur ska detta nu påverka lärarens yrke och elevernas lärande frågade man sig då.
Samma misstänksamhet.
Samma ekonomi.
Anne-Marie,
som av nostalgiska skäl gärna klappar om sin overhead i klassrummet.
Kommentarer
Postat av: Elisabeth
FNISS - vi som inte ens har en fungerande OH i arbetslaget.
Postat av: Lena
Fniss av mig också - när jag som lärarutbildare (OH så tjusigt!) en kort tid på 90-talet mötte studenter o skulle ha TEORI, t.o.m. MATEMATIKTEORI, ja - och vad minns jag att de var tacksamma för: Jo, tipsen om att lägga något på overheaden (som jag gjorde) så att inte bladet gled av!!
PRAKTIK är viktigare än teori i läraryrket - eller?
Lena (som övergick till teorin...)
Postat av: Annemarie
Skrattar gott åt era svar. Det är underbart. När börjar vi diskutera nästa "innovation" som förändrar och gör något nytt för oss och våra elever. Allt gott båda två. A-M
Trackback