BALLONGER 6 JUNI



Det var mäktigt att vara precis under alla ballongnät innan de 50 000 ballongerna släpptes fria och försvann upp i skyn. Men jag har svårt med festarrangemanget. Undrar hela tiden var festen är? Jag tror det krävs en hel generation innan vi kan etablera en nationaldag. Jag gläds att så många nya svenska viftar med svenska flaggan.



Det är mäktigt att se så många ballonger fara upp och ut över Stockholm Det gick ett sus i publiken. Jag är svensk. Varför har vi så svårt att vara svenskar?
Anne-Marie
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1324527.svd

Kommentarer
Postat av: Lasse Ander

Tack för att du visar din uppskattning, Vi jobbade borde hårt och länge men visst blev det bra.



MVH



Lasse Ander (deltagare i uppsläppet)

2008-06-06 @ 20:13:53
Postat av: Annemarie

Det var fantastiskt och mäktigt, och jag pratade med flera av er som höll i ballongerna innan de for till väders. Anne-Marie

Postat av: Sara

Nämen, då var vi precis bredvid varandra idag! (kolla min blogg så förstår du) Visst var det mäktigt med ballongerna, men jag håller med dig om frågan kring var festen var.

2008-06-06 @ 23:50:08
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Christer

Oj! Många ballonger! Jag hoppas att de hade omdirrigerat flygtrafiken... :-)



Det är svårt att vara stolt svensk, för vi har ingen enskild händelse att vara stolta, eller lyckliga, över. Ingen seger över tyrrani eller befrielse från en ockuperande stormakt.



Men jag tycker nog att vi bör vara nöjda med vårat land. Det är i det stora hela ett riktigt bra land att bo i... Men stolt, måste man vara det?

2008-06-07 @ 11:16:12
URL: http://christermagister.wordpress.com/
Postat av: Monika Ringborg

Jo, det ser mäktigt ut.



Ja var är festen och var släpptes ballongerna. Kan inte se på bilden var ... där de flesta svenskar bor eller i innerstan där ingen bor.



För vem släpptes ballongerna, till VEMS ära?



Rålambshovsparken hade väl varit en bra plats att släppa ballongerna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback