KAFFET, JAG OCH OMVÄRLDEN




Från min utgångspunkt i livet,
där jag är och bor,
ja... det är ett gårdshus.
Gårdshuset har två innergårdar
mot vilka jag har full utsikt.

Det ekar hemtrevligt mellan gårdarnas fyra väggar.
Man hör röster och samtal.
Man hör lägenheternas inifrånljud - köksbestyren.

Pratet och samtalen kastar sig mellan väggarna.
Svårt att indentifiera själva utgångsplatserna.
Ljuden studsar från vägg till vägg.

Jag känner mig omsluten av ett kollektivt samtal.
Någon visslar. Bara fyra återkommande takter
på en melodi. Den är så vacker.

När jag nu kokar mitt kaffe har melodin flyttat in hos mig.
Jag nynnar den hela tiden.

Människan är väldigt, väldigt samspelande.
trala-la-la-hmm-la-la-la!

Åh vad jag är glad, tra-la-la-la - ha-ha-ha!

Anne-Marie
Kaffet, jag och omvärlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback