JAZZoBLUES-FESTIVALEN



Glädjeklappar i Stockholmsnatten. Musiken får publiken på Skeppsholmen att gunga. Jag har roligt. Jag tänker på hjärnforskarna som säger att vi ska utmana våra hjärnor. Det gör man när man har roligt. Det gör man när man lyssnar på musik som är ny. Men det viktigaste är nog att vi är i en slags gemenskap med andra. Här på Skeppsholmen blandas alla åldrar. Här blandas gamla, unga, småbarn, tanter, gubbar, kvinnor och män. Det är inte så vanligt att det är så. Från scenen - mångfald av olika musik.



Tower of Power är detta. De dansar underbart, de sjunger fantastiskt och de spelar så att man fullkomligt hoppar upp och ned. Publiken skrattar och ler. Det är fantastiskt att få känna sådan glädje. Musik kan skapa det. Ta fram känslor. Jag ser mig om bland alla tusentals som är där. Ansikten ler, skrattar och ser vänliga ut. Glädje smittar så fantastiskt.



Så med ett smil cyklar jag genom Stockholmsnatten. Lämnar ett gungande folkhav. Nästa band har intagit scenen. De lär vara grymt bra. Men jag är nöjd med det jag upplevt.



Entusiasmen och deltagargunget! - HELLO STOCKHOLM! - HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLOOOOOOOOOO!



End of story. End of that.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: A

Jag ska till jazzfestivalen i kväll. Vi kanske ses där?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback