GÖRA SKILLNAD - LEDA litet stycke



Jag har antagit mottot göra skillnad.
Jag vill nämligen göra skillnad.
För någon annan.
Det är ett enkelt uppdrag.

Idag delade jag för en stund färdriktning med en blind man.
Något fick mig att stanna upp och fråga...
- Du, vill du ha hjälp?
- Absolut, ta mig över gatan så klarar jag mig galant sedan.
Så vi slog följe ett stycke. Hann växla ord med varandra.

Han var oerhört säker på sin väg och sin promenad.
- Man lyssnar noggrant, då vet man, berättade mannen.
- Ja, sa jag, och insåg att jag inte medvetet orienterar mig med ljud, jag tittar.

Då vi skiljdes säger jag
- Vi syns.
Varpå han skrattande svarar
- Nej det gör vi inte, vi hörs!
varpå han fortsätter
- Det är du som måste hälsa först! Du ser mig, jag hör dig!

Så är det!
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback