GÖRA SKILLNAD - SÄNDARE o AVSÄNDARE




Man kan alltid göra skillnad för andra.
Det är något jag ständigt kan göra.
Något jag ständigt försöker göra.
Där det går och där det känns naturligt.

Jag försöker se i det lilla och till det lilla.
Det är inte i det stora som förändringar sker, det börjar alltid i det lilla, tänker jag.
Leenden, vinkande, samtalsinbjudan... bara ett hej där detta hej inte riktigt är förväntat.

Idag sa jag att en kvinna hade en mycket vacker klänning. Hon blev så förvånad...
- Den här gamla trasan... men tack för vänligheten, så fin jag känner mig... svarade hon.
- Fortsätt göra det, svarade jag, fortsätt känna dig fin.

Men så slog det mig,
vi gör oss inte riktigt mottagliga för skillnader.
Därför kan det vara en skillnad att börja ta emot ... tja... vänlighet.

Idag har jag upplevt några saker som har utgjort skillnad för mig:

I Applebutiken fick jag en sådan fantastisk hjälp med något för mig oändligt trassligt.
Mina apparater har skavsår och kan inte kommunicera med varandra.
Jag bar in allt jag hade av icke kommunicerande saker...
men glad i hågen... och med tanken... det ordnar sig säkert.

Mannen i Applebutiken var genast av samma åsikt. Det ordnar sig säkert.
Det blev liksom ditten- och dattenprat om hur det ska bli med detta ordnande.
Men då jag gick ut ur butiken kände jag mig säker på att det mesta av mitt trassel...
det skulle komma att redas ut.
- Ja, jag ger mig inte... sa Applemannen trovärdigt.
- Det är bra, jag litar fullständigt på att det ordnar sig... svarade jag.
Detta innebär är en stor skillnad för mig. Jag blir lättad. Jag blir glad.


Väl hemma väntade en kommunicerande mail i min inbox.
En väldigt vänlig, tillika, kritisk och korrigerande läsare av min ännu inte utgivna bok
skrev in sig i mig för all överskådlig framtid. Det är att göra skillnad.

Så några få ord, men riktade och välvilliga, de gör skillnad.
Det gäller både för mannen i Applebutiken som för min vän i etern.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Du lär att göra skillnad. Modellar. Tack!

2008-07-28 @ 17:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback