DATOR H-----E!

Vaknade imorse... alltid en rad att skriva då.
Men icke sa Nicke.
Inte ville datorn. Inte ville nätet. Inte vill något. Det var bara jag som ville.
- Äh allt löser sig med en kopp svart kaffe tänkte jag... obekymrat...
Men inte sa Nicke igen.

Jag hamnade till slut, efter att ha ringt åtskilliga utan framgång, hos en liten, liten datorfixarman...
som lugnade mig... herregud...  mitt manus ligger ju här, och ingen bääääääääck - up...snyftade jag.

- Kom och sätt dig här så gör vi det här ihop sa mannen.
Och hur pedagogiskt som helst lotasade han mig igenom mitt datorhelvete... och min oro för datorhaveri...
och fixade till detta. Tog väl en timme eller två.

Och så tacksam var jag! Så tacksam.
Usch några timmars oro och gnisslande av allt vassare tänder.... kunde jag åter skratta.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Vilken tur! Fantastisk tur! Eller fantastiskt duktig datorfixare. Kan förstå hur kallsvettig du var. Tror jag.

2008-07-11 @ 19:02:01
Postat av: Annemarie

Det var en desperat kvinna som klev in i den datorfixarlokalen, det lovar jag. Men då jag gick skrattade jag högt och gott...och blev avvinkad och hejdålyckatill-avhälsad... och så har jag ett ställe som jag definitivt kan gå tillbaka till. Anne-Marie

Postat av: Kersti

Vilken mardröm men med ett lyckligt slut. Jag saknade ditt morgoninlägg.

2008-07-11 @ 21:32:14
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Annemarie

Hi hi så rart Kersti... vilken underbar läsare som väntar på något att läsa. Det ska jag komma ihåg. A-M

2008-07-12 @ 14:10:49
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback