PUSSA... EN DELFIN



Jag har alltid velat träffa en delfin.
Idag fick jag göra det. En underbar delfintränare uppfyllde min längtan och önskan.
Så lite i enskildhet, när publiken hade lämnat föreställningen, fick jag och min innovativa kollega,
känna, klappa och pussa delfinerna. Det var en märklig känsla.
Kropparna kändes som gummistövlar.
Jag pussade den salta delfinen.
Fullkomligt förlorad i kärlek till dessa djur.



Dröm-i-uppfyllelse. Med väldigt ömma händer klappar jag längs delfinens mage.
Ömt.



Jo, jag är lycklig.
Delfinlycklig.

A-M
som också fick hälsa på inne hos en ensam elefant, hälsa på hos sjölejonen, i deras reträttplatser och skåda en mycket litet sjölejonunge, bara någon månad gammal. Jag gillar baksidornas inblickar.



Kommentarer
Postat av: Ann

Den lyckans syns och vilka fina bilder! Sådan dröm finns här också och bland tigrar, lejon och vargar skulle jag gärna vara men delfiner dom är speciella.

Postat av: thord wiman

Så roligt Anne-Marie! Närkontakt med havets charmtroll. Vilka sagolika skapelser de är - mångfald är en underbar sak!

Det är en skör och förunderlig planet vi bor på - vårt hem - om vi bara kunde begripa det!

2008-07-25 @ 21:54:20
Postat av: Annemarie

Hej Ann, Hej Thord, mina följeslagare ni är båda,

jo - jag tänkte allvarligt på detta med jorden, klimatet och människornas inbitna tro att vi är världserövrare, med vilken rätt. Vi samtalde just om sådana saker då vi mötte djuren på Kolmården. Alla som arbetar där verkar medvetet för att vi vanliga människor ska förstå att vi delar, observera, delar världen med andra som har precis samma rätt till livsförutsättningar som vi har. Jag är ödmjuk inför frågorna... men ser yttersta allvarligt på dem. Anne-Marie

2008-07-25 @ 22:04:03
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Kersti

Man kan se din lycka och även allvaret i mötet bär man ser de fina bilderna.

2008-07-25 @ 23:09:31
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Annemarie

Lycka är allvarliga saker tänker jag, djurliv är allvarliga saker tänker jag också, ekologi och global överhettning är mer än allvarliga saker tänker jag, människan är ett rovdjur tänker jag lite då och då. Anne-Marie

2008-07-26 @ 06:38:17
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: joes

helt fantastiskt. Yay! Det finaste jag sett pa lange. puss

2008-07-26 @ 18:16:19
Postat av: Anonym

Delfinernas leende finns återspeglat i ditt ansikte! På ett sätt, är det inte därför vi älskar delfinerna? För att de förmänskligar det som inte är människa och därför obegripligt? Enormt fina bilder, grattis!

2008-07-26 @ 22:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback