SVAN

image2138


När jag köpte min första kamera för ungefär en evighet sedan (30 år) tog jag ett fotografi av en svan.
Jag döpte bilden till oskulden och döden.
Efter tio år insåg jag att det jag skrivit var en aning patetiskt.
Det blev inte bättre då min dotter läste det och uttryckte samma sak
- Mamma, hur patetisk var inte du!
- Patetisk? Jag? svarade jag med ett gulp och lyckades komma med ett slags försvarstal där jag sökte få min dotter att förstå att jag inte alls var patetisk utan hade ett utpräglat sinne för det sköna och det dramatiska.
- Men Oskulden och döden ...

I helgen tog jag detta kort på en svan.
Två saker har jag lärt mig på trettio år:

Jag har blivit äldre och det är inte samma svan.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: jos

hahaha

2008-01-31 @ 01:42:41
Postat av: Jesús J.

Vacker bild och vackra tankar.
Ha en vacker dag!

2008-01-31 @ 08:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback