SLAS DÖD

Det gör ont när de går bort, De som alltid funnits.

Orden finns kvar. Teckningarna, böckerna, fotografierna, målningarna finns kvar.
På min vägg härhemma hänger en skiss av en naken läsande kvinna signerad SLAS.
Den fick jag i en förtidig födelsedagspresent av min SLASälskande Mamma.

- Du ska ha en SLAS... sa hon.
- Jo du, svarade jag.
- Jag åker hem och  hämtar min födelsedagspresent till dig sa min mamma. Och försvann.

Jag fick en skiss av SLAS, överlämnad i den sena augustisommaren.
Förtidiga födelsedagspresent.
Månaden senare försvann min mamma i Estonia.
Jag firade min födelsedag i februari.

SLAS har gått ur tiden. Men bara hans fysiska person. Allt det andra kan inte tiden ta ifrån oss.
Vi minns.

Anne-Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback