PÖLSA

Kersti svarade omedelbart på mitt inlägg.
Hon sa ... jag gillar pölsa men det vågar jag nästan inte berätta för någon...

och så säger hon det till mig...

- JAG SOM ÄLSKAR PÖLSA!

Det har jag aldrig sagt till någon heller.
Då var det sagt.

Till handling Kersti,
Nu träffas vi och äter Pölsa... och så startar vi föreningen För Pölsans Vänner.
Fniss.
Fnitter.

Anne-Marie
som tänker att ordet PÖLSA är fult men smakar gott i munnen. Massor av rödbetor ska det vara också. Men om man petar i ordet PÖLSA betyder inte det LUNGMOS... (äääääckliiiiigt, som en liten tvååring i min närhet säger).

Kommentarer
Postat av: Kersti svarar alla

Pölsans vänner, det är en förening jag gärna är med i. Tror du man kan få föreningsbidrag? Vi kan läsa Torgny Lindgrens bok Pölsan och äta massor med pölsa och rödbetor.Fniss så skoj. Men jag håller med, det är ett väldigt fult ord pölsa.

Postat av: Ina

Åh, jag tycker också om pölsa! Eller tyckte kanske jag ska säga eftersom jag säkert inte smakat på 20 år... men "en gång pölsa alltid pölsa" kan jag tro.

Blev så GLAD idag när jag blev påmind om att du bloggar. Ska precis påbörja "vägledd undervisning" med mina 8:or... som för övrigt ser alldeles lugna och nöjda och glada ut när jag plockar fram böcker. Din förtjänst till stor del, som fick mig att våga prova nytt efter 10 år!
"Ina" från V-ås

2008-01-15 @ 22:10:40
URL: http://inatankar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ina, Kerstin... låt oss bilda PÖLSAklubben. Inte LUNGMOSklubben...fnitter. Anne-Marie

2008-01-15 @ 23:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback