ORO runt KLASSEN

Bankrånet vet vi inget om.
Beväpnat rån i vår närhet.
Poliserna spanar och söker.
Flyktbilen intill skolan.

Skollarmet går. Inte det bekanta vanliga.
Det andra av det dovare slaget.

Vi sluter oss samman.
Håller oss ihop.
Jag älskar räknandets avprickande,
1-2-3--- vi är där - - 18-19.
Rutinernas trygghet.

Alla mina elever.
Skolan låser in och låser ut.

Elevernas själar är vilsna.
Dessa får jag härbärgera.
Jag mottager dem.
Sänder rumslighet.
Jag tar emot er, ni små.
Var i era känslor.
De är ofarliga.

Sitter hemma i min fofölj.
Plötsligt ensam och frysande.
All min värme är inom mig.
Runt en hoper av små själar.
Mina elever.

Anne-Marie

som plötsligt fick en fråga - Hur är det med dig nu? Välbehövlig. Värmeriktande fråga.

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Oj, vad har ni varit med om?! Inget man ska behöva vara med om. Kramar och tankar till dig!

Postat av: Jim A

I'm watching really!

2008-01-19 @ 05:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback