KÖRLINGS TÅSAGA 3

image2055

Det var en gång en liten tåfamilj...
- Hihi vi vann sa den yttersta tån. Författaren satte på oss mössor. Nu slipper vi frysa.
- Ti tihi... jag var den enda som fick ett hjärta på min mössa. Jag tror att hon som skriver gillar mig mest! sa den näst yttersta tån.
- Varför skrev hon AIK på min mössa? Är inte det att sticka ut? Och utan att fråga?
- Jag ville ha något modernt, inte en gammal avlagd sjal... den hittade hon säkert på någon vind.
- Mig gillar hon mest, mig gillar hon mest, mig gillar hon mest... sjöng den näst sista tån.
- Tror du att författaren hade dåligt samvete och tyckte lite synd om oss? undrade den lilla tån..
- Nej, nej, nej ... så här gjorde hon bara för att vi längtade till någon annan författare och hans sagor. Det är inte alls för att vara snäll...

A-M skriver...utan bakgrund

Anne-Marie tänker.

Men snälla rara!
Här klär jag dom efter årstid och de bara klagar. Inget blir rätt. De har mage att klaga.
Mössan med hjärtat lånade jag faktiskt av en annan författare som nu låter sina små sagofigurer frysa ihjäl...
Så lita inte på andra författares välvilja. Det säger jag bara. Makten sitter i pennan på den som skriver.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback