KÖRLINGS ORD

Begränsa inte - Begrunda.




Jag tycker inte om begränsningar. Jag tycker om avgränsningar. Jag tycker inte om begränsningar. Avgränsningar kan vara ett sätt att titta närmare på. Begränsningar tvingar in i något som man sedan behöver trotsa. Jag vill ut. Det är så begränsat. Begrunda! Be om grund att stå på. 

Jag kände mina begränsningar idag... herregud... jag fyller snart 50... och därmed är det sagt. Jag säger det mest för att vänja mig. Det ni. Jag överträder en slags gräns... och det betyder kanske en slags avgränsning mot de yngre åren. Jag som känner mig så himla ung. Som en liten unge. Sanningen är den att man aldrig blir riktigt stor. Man rynkar ihop sig kring inre ungdomlighet, det är allt.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: asapasa

Hej!
jag såg dig igår kväll på TV. Vi satt hela familjen och tittade på Kunskapskanalen och du pratade om Vygotskij. Jag ropade till och sa "Hon känner jag". "Va!" sa de andra. Jag menar sa jag och kom på mig själv, "jag känner henne inte, men jag vet att hennes glasögon har gått sönder". Resten av familjen tittade mycket konstigt på mig och sedan sa jag inget mer.... Konstig värld det är vi lever i? Jag menar bloggvärlden....

Postat av: Anonym

Hej, jag bjöd precis in dig till min HÅLLA SALONG... och skrattade gott åt ditt inlägg. Varmt glad. Jag log mot dig... säg det till din familj. Anne-Marie

2008-01-17 @ 19:50:49
Postat av: Haydee

Men då börjar det spännande hoppet närma sig, eller?

Även jag fick skratta åt Asapasas roliga kommentar! Skratt behövs.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback