VÅR PROMENAD och TANKAR

image2196

Jag använder min tanketid då jag promenerar omkring i min omvärld. Jag måste tänka. Att tänka syns inte. Det kan vara så att man tänker som mest och bäst när man tar ett steg framåt. Man gör sitt tänkande och mitt i steget kan något väldigt väsentligt tänkas. Men det kan också vara så att man strosar omkring och småtänker... eller låter tankarna vandra... Hur som helst - vädret höll sig precis där det kändes som mest framtidslovande - i våren. En liten aning vår i luften. Jag stannade till. Slutade tänka. Precis här - här - är det vår. Då tog jag fram kameran. Inom sinom tid ska båten läggas i... och det är ett framtidslöfte.

Imorgon föreläser jag.
Vilket också har till syfte att rikta sig mot framtiden.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jenny / Lilla Klippan

Jag har svårt att tänka mig att gå u t a n att tänka...det går liksom inte!

Postat av: Kersti

Jag tror att våra vårpromenader tangerade varandra. Vi gick Årstaviken runt, det blev en mil av småpratande. Inte så mycket tänkande men trivsam samvaro.

2008-02-17 @ 20:00:49
Postat av: Pumita

Vår promenad och vårpromenad. Skönt med sol och ljusa tankar. :)

2008-02-17 @ 20:41:22
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback