VÄNDA RYGGEN TILL

image2239

- Du får önska vad du vill, sa min italienska släkting.
- Vad jag vill, sa jag på engelska, precis vad jag vill!
- Japp, svarade han på engelska, med ett extra italienskt - Si!
Jag fick ett litet mynt och gick till själva verket under det att han lovade mig att föreviga det hela.

image2240

Jag slängde mitt mynt över axeln.
- Jag glömde önska, jag glömde önska, skrek jag, I forgot to wish... I forgot to wish.
- Inga problem,! Då önskar fontänen åt dig.

Anne-Marie,
som sedan dess undrat vad fontänen önskar åt mig,

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Hi hi! Jag glömde också att önska när jag som ung student stod 1972 vid fontänen och kastade i myntet. Men livet har varit så vänligt mot mig så fontänens egna önskningar är säkert alldeles förträffliga :)

Postat av: jos

Hej världens vackraste! Du kommer aldrig att växa upp, kommer du? Massa kärlek.

2008-02-29 @ 18:14:48
Postat av: Veronika

Får man önska sig? Jag trodde "bara" man fick lov att komma tillbaka om man slängde mynt på det viset. Äh, det är väl ändå en önskan jag har att återvända dit, så det blir bra hur som helst!

2008-02-29 @ 18:29:27
URL: http://bokladan.wordpress.com
Postat av: Anonym

Underbara ni, då blir det säkert bra alltsammans i slutänden, för i börjanänden ... och jos... näe, jag tänker bara växa upp lagom mycket. Lite lek måste in i tillvaron. Så är det i min värld. Och den delar jag så gärna med mig av. Fruktansvärt smittsamt. Anne-Marie

2008-02-29 @ 19:02:40
Postat av: Jos

Vad jag saknar dig. Lev livet. Rock on!

2008-02-29 @ 19:18:03
Postat av: Anonym

Jos - vi skulle ha skrattat vid den här fontänen - och
skrattat på andra platser också. A-M

2008-03-02 @ 07:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback