TILLSTÅNDochANATOMI

image2167

Lite om tillståndernas tillstånd. Sakernas tillstånd också.

Idag,
Jag bugar mig åt alla väderstreck, sträcker ut mig och flera håll, vinkar fram och tillbaka med mina händer. Mitt hjärta är välfyllt, men är ett rum där ingen trängsel råder. Märkliga anatomi.

Ni här som hälsar på här, de som hälsat på där, mina elever som dansade runt och högläsningspreparerade, mina kollegor som bjöd mig in till centrumplatsen, min skola som firade... och alla vänner som ville vänskapa mig... Släktbanden som omknöts, längesedanmänniskor som åternärvarade, blombudens telefonsignalsanropande, och världen som bultade tryggt under mina fötter. Jag är där jag står. Min plats på jorden.

Allt det bästa vill jag sända ut härifrån.
Tack... fyra bokstäver litet ord... större innanför mig.
Tack... anatomiskt klingar ordet i hela systemet.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Marianne R

När jag fyllde 25 (för snart 4 år sedan) var jag jättedeppig efter jag fyllde ett kvart sekel och vad hade jag sett? En skola, en skola till, ännu en skola och en herrans massa lärare. Det kändes jättedeppigt. Hoppas jag ser på livet lite annorlunda om 21 år. Kram på dig.

2008-02-08 @ 09:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback