NYHET VYGOTSKIJ

image2224

Jag har väntat och väntat.
På Petri Partanens bok:
FRÅN VYGOTSKIJ TILL LÄRANDE SAMTAL.
Jag har följt bokens tillblivelse.
Jag har lyssnat till Petri Partanens föreläsningar.
Jag har föreläst tillsammans med Petri.
GJort en film om hans tankar.
Petri har besökt mitt klassrum och iakttagit samspelsformer och elevinflytande.
Det samtal som följde efter alla iakttagelser tillhör de samtal där jag funnit mest utvecklingspotential för mitt yrkesutvecklande arbete.

När så boken kom, alldeles nyss, så tar jag emot den med all värme.
Det kanske inte är så konstigt.

Anne-Marie,
som har läst den i lösa ark, nu ska jag läsa den i bunden form.

Kommentarer
Postat av: Petri

Tack Anne-Marie för din support! Tre års hårt arbete är till ända. Nu börjar boken leva sitt eget liv...

Jag funderade på en undertitel - "Didaktikens återkomst"...Vad tror du?

2008-02-27 @ 17:52:11
Postat av: Anonym

Petri,
var stolt, jag är stolt.
Spännande resa, och få följa den lite intill. Allt gott, allt det bästa, Anne-Marie

2008-02-27 @ 17:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback