FÖRLÅT OSS av NIKLAS EKDAL

Niklas Ekdal, ledare signerat, har idag rubriken FÖRLÅT OSS i Ledare Signerat DN 17 februari 2008.

Jag väljer orden:

"Säg vad du ber om ursäkt för,
och världen ska säga vem du är."


image2193

Jag måste tänka kring ordet förlåt, förlåta, förlåtelse. Niklas Ekdals ord här ovan ger mig många tankar.

Förlåt oss,
är en kollektiv sak.

Förlåt mig,
en enskild och privat men omsluter också en annan.

Be om förlåtelse,
är en handling och kräver en viss innanförtanke och mod till interaktion innan det smälter in och blir ordet

Förlåt.
Förlåt mig.
Förlåt oss.

Den långa processen återstår dock.
Den att förlåta... vilken äger ett visst förlopp ... förlåta, förlät, förlåtit.

Och befrielsen - att vara förlåten.



Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback