SAMLING



Jag romantiserar ibland gamla tider.
Om jag var där de här är skulle jag vara kvinnan längst ned vid bordet, hon med mörka håret, stora leendet, och om jag vore hon skulle jag inflika:
- Vem hade fikat idag?
Nämen oj. Förlåt. Det lät mer som en fras av idag. Om jag tidsanpassar mig en aning skulle jag nog uttrycka mig med orden:
- Serveras det kaffe här?
Då skulle det fantastiska hända att någon av de unga herrarna vid bordet genast skulle resa sig upp, ta saken i egna händer, springa ned till närmaste konditori och köpa bakelser, dagsfärska, till damerna och herrarna runt bordet. Jag tror mannen med flugan skulle ta på sig det uppdraget. Jag är nästan säker på att han skulle göra det.


Anne-Marie
som inte är hon längst ned till höger. I övrigt har jag inget mer att tillägga.
Jo - jag älskar bakelser med choklad ifall någon får för sig att bjuda på en fika.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar om inte han med pipan skulle vilja välja bakelser själv och därför gå?

2008-12-09 @ 19:11:03
Postat av: Anonym

Jo han vill nog välja själv. Han följer med personen med flugan. Det är för övrigt den senaste flugan att gå på konditori... då som nu. Anne-Marie

2008-12-09 @ 22:04:03
Postat av: Jennie

Men vilken rolig idé! Jag skall genast (läs när jag kommer hem och har tid) romantisera kring någon gammal bild. Det kan ju bli hur spännande som helst.

2008-12-10 @ 13:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback