NYÅRSLÖFTET (N)



Det vackraste nyårslöfte jag vet är mer en förhoppning om framtiden.

LÅT OSS SKRATTA TILLSAMMANS VID DENNA TIDPUNKT NÄSTA ÅR ...

Jag tycker så mycket om den meningen, den framtiden, det hoppet och kanske också förvaltandet. Skrattet symboliserar glädjen, glädjen över så mycket, tillsammansvarandet, men också tillbakablickandet - kom du ihåg hur vi skrattade ihop precis vid samma tidpunkt förra året. Så tänker jag mig mitt framtidstänk - som ett nyårshopp snarare än ett löfte. Ett slags förhållningssätt. Till min nästa och till några andra som finns runtintill, ja, alla omkring mig. En ynnest.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Jag har en sån dag inbokad med dig. Det är bäst du skriver in den i din nya almanacka, lördagen den 28 Mars är det. Då ska vi skratta ihop och kanske vi kan äta en liten munsbit också.

Postat av: Mats

Låter bra - det goda läkande skrattet.

Hopp och löfte hänger ihop på något sätt?

2008-12-31 @ 00:16:21
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Fröken T

Ett Gott Nytt år till dig, hoppas det för med sig massa roliga äventyr, spännande utmaningar, lite lugn och ro och en lagom mängd tråkigt (för balansens skull).



Fröken T



2008-12-31 @ 10:28:39
URL: http://tinate.pedagogbloggar.se
Postat av: lena

Skratta -ja- men redan när vi ses nästa gång. Whenever? Nu i januari tror jag väl?

2008-12-31 @ 20:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback