JAG GRÅTER ... och jag kan!

I ett bloggsvar fick jag detta, och jag måste lyfta fram det här

Hej a-m !
hej anne-marie vi saknar dig och tackar dig för den tid du hade med oss.du lärde oss så mycket bra saker och du ville det verkligen!

mvh din förra klass,6c


att få gensvar är det vackraste man kan få. Speciellt när det har gått en tid.
Ni anar inte - min gamla klass - hur ni alltid kommer vara nya för mig.
Jag minns - och det gör jag varje dag. När jag skriver nu - så gråter - jag. Då kommer en av mina nya fina elever in - och säger:
- Gråter du?
- Ja, men det är inte sorgetårar, utan minnestårar och glädjetårar.
- Ja, jag vet att det finns såna tårar som heter så, då är allt bra...
- Ja!

Anne-Marie,
som vinkar ut härifrån till er allesammans.
Just idag, just idag, behövde jag just era ord.


Kommentarer
Postat av: Jonas HällebrandJo

Det bästa som kan hända. Vad glad jag blir att det händer dig.

God Jul och Gott Nytt År från ett omskakat Skåne ;-)

Postat av: Betty

... och inte bara just idag utan just 6c!

2008-12-17 @ 14:20:52
Postat av: Anna - lärare för nyanländaa

Gensvar är oerhört härligt!

2008-12-17 @ 14:23:01
URL: http://nyisvenskaskolan.blogspot.com/
Postat av: LenaA

Jag känner igen det där.

Under våren ska jag träffa min gamla lärare som jag hade i år 5-6. Det är många år sedan (nästan 30 år) och jag har "hittat" henne i min systerdotters skola. Och Systerdotter har berättat om mig, urfint, så under våren ska vi ses. Det ska bli jätteroligt. Vad ska jag säga henne? Jo, att hon har gjort stort avtryck. /Lena

2008-12-18 @ 16:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback