TELEFONSAMTALET


- Hej det är jag... säger jag då jag ringer upp till den jag talar med varje dag, Hej det är ju jag....

- Grupplll, gluffs, svarar den som redan vet att det är jag, nummerpresentatören har gjort sitt.

- Äter du? frågar jag, som redan hör att den jag vill prata med har hela munnen full med mat, men jag är i vild språklig galopp in i nästa ämne, Jo jag...

- Svälj, gulp...jo jag har munnen full...men gör som vanligt, prata på du så lyssnar jag...

- Som vanligt? Jo... bla bla bla bla bla.. och lite bla bla bla, säger jag som är full av berättelser och full av iver att få berätta....

Då hör jag plötsligt ett underbart gapskratt... världens mest underbara lyssnare har ätit färdigt....men säger fortfarande inte ett ljud men låter av skratt...

- Jo, det var en sak till... säger jag... och fortsätter berätta...

Anne-Marie,

som tänker: Det är den goda lyssnaren som föder berättaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback