SINGELRIKET




Igår fikade jag i singelriket.
Jo, jo. Det kallas så det område där jag bor.


- Vet du, sa min irländske vän, det här är singelriket!
- Va, frågade jag förvånat, vaddddåååå singelriket?
- Här bor 87% singlar, svarade han och slog ut med sin händer - Rena drömriket!
- Nja, dröm och dröm, mumlade jag. Jag bor ju mitt i det!
- Kolla i Icaaffären, fortsatte han, där är allt för singlar. Miniportioner och tredecilitermjölkförpackningar!
- Jo, jag har noterat det, svarade jag, själv köper jag storpack av gammal vana, ifall att...
- Storpack... Du är optimist du, skrattar min gode, gode vän irländaren.


Då dyker en annan singel upp, slår sig ned i singelrikets offentliga vardagsrum, alltså cafeet med allt det hembakta i.
- Det är en slag win-win-situation här, fortsatte min irländske vän muntert, Anne-Marie köper storpack... ha ha ha!
- Äh, svarar den ofattbart charmige singelirländaren, win-win-situation? Jag ser allt som en loose-loose-situation!


- Pessimist! Du måste ta för dig. Du är i singelriket! Fattar du - Singelriket!


Vi sörplade tysta vårt kaffe och mumsade girigt i oss våra kanelbullar under det att vi blickade ut över alla singlar som passerade förbi på trottoaren. Jag tittade mest på de 13% som inte var singlar. Då inser jag plötsligt att den mest optimistiske i mitt sällskap också är den enda av oss som har en relation. Singelirländaren och jag mötte varandras blickar och mer eller mindre unisont väste vi fram:


- Ska han säga!




Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

På Gamla Väster i Malmö fanns ett hyreshus med många singlar. Vi kallde det Heartbreak hotel - men (och här kommer poängen) idag lever de flesta i relationer.



Ouppps - jag är inte säker på att det fanns någon poäng!



Vårda din optimism - ständigt - alltid!

Postat av: Annemarie

Ha - Ha - Ha - gapflabb. Så underbart Mats. Fullkomligt lysande. Jag vet inte heller om det fanns någon poäng... men jag har definitivt en plan... Det är för övrigt helt märkligt att sitta på ett fik där alla sneglar på alla, och alla sneglar utåt mot andra...och alla undrar... jag undrar mest vad alla håller på med... jag köper gladeligen storpack av allt för man vet ju aldrig.... Jag är fullkomligt trygg i det här singellivet och dess fantastiska utsikter... Hi hi hi hi. Återigen Fnitter, skratt och gapflabb... Anne-Marie

2008-08-05 @ 12:21:17
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback